Tervetuloa ohjesivulle
Hae aihetta
Tai selaa aiheen mukaan
Jotta voisit suunnitella seuraavan matkasi ja ottaa siitä kaiken irti, annamme sinulle mielellämme joitakin yleisiä matkakohdevinkkejä ja suosituksia, kuten:
- pakolliset nähtävyydet
- parhaat aktiviteetit
- kuinka monta päivää tarvitset
- paras aika vierailla.
Erikseen valikoiduista kaupungeista löydät myös kuratoidun 48 tunnin matkasuunnitelman, joka sisältää kohteen ikonisimmat kokemukset. Huomaa, että näiden matkasuunnitelmien saatavuus voi riippua siitä, millä kielellä käytät verkkosivustoamme. Löydät nämä suositukset hakemalla matkakohdetta verkkosivullamme.
Voit lisätä erityisen kiinnostavia aktiviteetteja kirjanmerkkeihin ja tallentaa ne toivelistalle. Napsauta sydänkuvaketta aktiviteettisivulla tai aktiviteettikortissa. Voit avata toivelistasi klikkaamalla sydänkuvaketta verkkosivustomme yläosassa.
Kun kirjoitat määränpääsi tai nähtävyytesi verkkosivustomme hakukenttään, näet listan aktiviteeteista. Voit lajitella hakutulokset nähdäksesi joko parhaat suosituksemme tai muiden GetYourGuide-asiakkaiden parhaiten arvioimat aktiviteetit.
Napsauta aktiviteettisivulla sijaintia aktiviteetin nimen yläpuolella saadaksesi lisätietoja vierailusi suunnittelusta, tärkeimmistä nähtävyyksistä ja muista aktiviteeteista tässä kohteessa.
Kun kirjoitat määränpääsi sovelluksemme hakukenttään, näet suositellut aktiviteetit ja nähtävyydet tässä kohteessa. Jos haet nähtävyyttä, näet suosituimmat elämykset kyseisellä nähtävyydellä sekä muita lähellä olevia suositeltuja aktiviteetteja.
Sopivimman aktiviteetin löytämiseksi suosittelemme suodattimien käyttämistä hakutulosten kaventamiseen. Voit suodattaa luokan (esim. pääsyliput, päiväretki), hinnan, kielen, keston ja palvelujen (esim. esteettömyys, yksityiskierrokset, nouto hotellilta) mukaan. Noudata seuraavia ohjeita:
• Kirjoita kohde tai nähtävyys hakukenttään kotisivullamme
• Klikkaa "Hae"
• Vieritä sivua alas nähdäksesi vasemmalla puolella olevat suodattimet
• Avaa sinua kiinnostava osio
• Ota suodatin käyttöön klikkaamalla valintaruutua
Voit varata aktiviteettisi verkossa ja saada varausvahvistuksen sähköpostitse sekä linkin GetYourGuide-sovelluksen lataamiseen. Näin toimitaan:
• Etsi aktiviteetti, valitse osallistujien lukumäärä ja tyyppi, päivämäärä ja kieli.
• Valitse vaihtoehto ja aloitusaika (jos se on valittavissa).
• Anna tietosi
• Jos varaukseesi voidaan soveltaa peruutuspäivitystä, voit lisätä sen ostoosi. Katso lisätietoja artikkelista "Peruutuspäivitys".
• Valitse maksutapa ja suorita osto loppuun.
Sekä verkkosivuillamme että sovelluksessamme näkyy kaikkien aktiviteettiemme tämänhetkinen saatavuus. Valitse verkkosivulla osallistujien määrä ja päivämäärä, ja klikkaa "Tarkista saatavuus". Klikkaa sovelluksessa "Varaa nyt" valitaksesi osallistujat ja päivämäärän.
Värien avulla on helppo nähdä, mille päivämäärille on saatavilla vapaita paikkoja. Kaikki vihreällä merkityillä päivämäärillä on tilaa, joten voit varata aktiviteetin mille tahansa näistä päivistä. Jos päivämäärä on merkitty harmaalla, se tarkoittaa, että aktiviteetti on loppuunmyyty, sitä ei järjestetä tai sitä ei voi vielä varata kyseisenä päivänä.
Huomioithan, että tarkkojen saatavuustietojen saamiseksi on tärkeää, että annat tarkan henkilömäärän, jolle haluat tehdä varauksen. Saatavuus voi muuttua valitsemasi osallistujamäärän mukaan.
Jos tarjolla on eri aikavaihtoehtoja, näet, mitkä niistä ovat vapaana, kun olet valinnut vihreän päivämäärän. Aktiviteetteihin, joita koskevat aukioloajat tai toiminta-ajat, voit osallistua milloin tahansa kyseisellä aikavälillä.
Aktiviteettien tarjoajat päivittävät saatavuustietoja jatkuvasti. Jos jokin päivämäärä ei ole varattavissa (jos esimerkiksi haluat varata aktiviteetin hyvissä ajoin), suosittelemme, että tarkistat saatavuuden uudelleen hieman lähempänä kyseistä päivämäärää.
Huomaathan, että meillä ei ole jonotuslistoja aktiviteetteihimme, mutta vapaita paikkoja voi ilmetä myös viime hetkellä. Verkkosivuillemme tai sovellukseemme kannattaa siis tarvittaessa palata uudestaan tarkistamaan viimeisimmät saatavuustiedot.
Aktiviteetista riippuen tarjoamme erilaisia hintoja ikäryhmien (esim. lapsi, opiskelija, aikuinen, seniori) perusteella. Näet käytettävissä olevat hinnoitteluvaihtoehdot, kun valitset osallistujien määrän aktiviteettisivulta. Saatat joutua klikkaamaan "Näytä lisää" nähdäksesi koko listan. Emme voi tarjota eri hintoja muiden kriteerien perusteella (esim. alennukset vammaisille tai varusmiehille).
Joissakin aktiviteeteissamme tietyt ikäryhmät voivat osallistua maksuttomasti ilman lippua, tai lippu on mahdollisesti varattava muualta (nähtävyyden verkkosivustolta tai paikan päällä). Jos tämä koskee sinua kiinnostavaa aktiviteettia, näet lisätiedot, kun valitset osallistujien lukumäärän ja/tai "Hyvä tietää ennen lähtöä" -osiossa aktiviteettisivulla.
"Alkaen"-hinta ilmoittaa sinulle parhaan mahdollisen hinnan. Se kertoo myös, onko hinta henkilöä vai ryhmää kohti. Muista, että "Alkaen"-hinta riippuu eri tekijöistä, kuten aktiviteettipäivästä tai valitusta vaihtoehdosta. Harvinaisissa tapauksissa hinta saatetaan skaalata ryhmän osallistujien määrän mukaan. Tämä tarkoittaa, että "Alkaen"-hinta on voimassa vain, jos varaat aktiviteetin tietylle määrälle ihmisiä.
Valitettavasti trajoamiamme aktiviteetteja ei ole mahdollista kustomoida. Voimme tarjota aktiviteetin vain sellaisena, kuin se on kuvattu verkkosivustollamme ja sovelluksessamme.
Jos sinulla on erityisiä tarpeita, katso artikkelista "Sopivat aktiviteetit" lisätietoja siitä, miten voit etsiä tarpeitasi vastaavia aktiviteetteja.
Jos haluat nähdä, mitä aktiviteettiin sisältyy, siirry aktiviteettisivun "Sisältää" -osioon. Kierrokseen sisältyvät asiat on merkitty vihreällä rastilla ja poissuljetut kohdat (aktiviteettiin kuulumattomat asiat) punaisella ristillä. Yleisiä kierrokseen sisältyviä tai sisältymättömiä asioita ovat ruoka ja juomat, pääsyliput, opas, kuljetus jne. Huomaa, että jotkin kierrokseen sisältyvät asiat saattavat vaihdella varatusta vaihtoehdosta riippuen.
Jos haluat lisätietoja aktiviteetin matkasuunnitelmasta (esim. mitä pysähdyspaikkoja kierrokseen sisältyy), katso aktiviteetin "Koko kuvaus".
Jos et löydä tarvitsemiasi tietoja ja olet jo varannut aktiviteetin, ota yhteyttä aktiviteetin tarjoajaan. Löydät heidän yhteystietonsa varausvahvistuksestasi.
Näet aktiviteetin keston kohdassa "Tietoja tästä aktiviteetista" aktiviteettisivulla.
Kesto annetaan aktiviteetteille, joilla on kiinteä alkamis- ja päättymisaika (esim. opastetut kierrokset ja päiväretket). Aktiviteeteissa, joilla ei ole kiinteää alkamis- ja päättymisajankohtaa (esim. kaupunkikortit, hop-on hop-off -kierrokset tai ajoitetut pääsyliput), ilmoitetaan sen sijaan voimassaoloaika. Voit tarkistaa kohdasta "Hyvä tietää ennen lähtöä" tai kupongistasi, onko sisäänpääsyaikasi joustava.
Jos haluat nähdä alkamisajankohdan tai aukioloajat/toiminta-ajat, valitse päivämäärä ja klikkaa "Tarkista saatavuus". Jos olet jo varannut aktiviteettisi, löydät nämä tiedot myös kupongistasi.
Löydät aktiviteetin aikataulun ja siihen sisältyvät kohteet "Koko kuvaus" -osiosta aktiviteettisivulta. Jos olet verkkosivullamme, klikkaa "Näytä lisää" nähdäksesi koko tekstin. Jos käytät sovellustamme, napauta "Koko kuvaus" (iOS) tai "Lue koko kuvaus" (Android) nähdäksesi nämä tiedot.
Huomaathan, että aktiviteetin aikataulua ja sisältöä ei voi muokata.
Jos haluat nähdä aktiviteettia koskevat vaatimukset ja rajoitukset, tarkista seuraavat sivut aktiviteettisivulta:
- Ota mukaasi: aktiviteetin aikana tarvittavat tai suositeltavat asiat.
- Ei sallittu: tavarat ja asiat, joita et saa ottaa mukaan aktiviteetille ja/tai kaikki vaatteet tai käyttäytyminen, jotka eivät ole sallittuja.
- Ei sovellu: henkilöt, jotka eivät saa osallistua tähän aktiviteettiin (esim. tietyn iän ylittäneille tai sitä nuoremmille, raskaana olevat naiset, terveydentilaltaan heikentyneet henkilöt). Aktiviteetti ei välttämättä sovellu kaikille esteettömyys- tai turvallisuussyistä tai sen sisällön vuoksi.
- Tietoa tästä aktiviteetista: onko aktiviteetti esteetön pyörätuolia käyttäville? Jos se on, näet kuvakkeen "Sopii pyörätuolilla liikkuville".Jos tämä kuvake puuttuu, aktiviteetti ei ole esteetön pyörätuolia käyttäville.
Huomioithan, että lisätietoja löytyy myös "Hyvä tietää ennen lähtöä" -osiosta.
Jos et löydä tarvitsemiasi tietoja ja olet jo varannut aktiviteetin, ota yhteyttä aktiviteetin tarjoajaan. Löydät heidän yhteystietonsa varausvahvistuksestasi.
Yleiset Covid-19-matkustusrajoitukset:
Koska paikallisia terveys- ja maahantulovaatimuksia muutetaan usein, suosittelemme, että tarkistat viralliset määräykset matkakohteesi hallituksen verkkosivuilta saadaksesi viimeisimmät tiedot liikkumisrajoituksista, rokotteista, karanteenimääräyksistä, PCR-testeistä jne.
Aktiviteettikohtaiset Covid-19-varotoimenpiteet:
Jos olet jo varannut aktiviteetin, näet aktiviteettikohtaiset Covid-19-tiedot kupongistasi.
Jos et löydä tarvitsemiasi tietoja, ota yhteyttä aktiviteetin tarjoajaan saadaksesi paikallisia tietoja rajoituksista. Löydät heidän yhteystietonsa myös kupongistasi.
Jos haluat tietää, onko aktiviteettiryhmässäsi muita ihmisiä, tarkista, onko aktiviteetti yksityinen vai julkinen.
Kirjoitettuasi määränpääsi tai nähtävyytesi verkkosivustomme hakukenttään, näet listan aktiviteeteista. Jos aktiviteetti on merkitty tunnuksella "Yksityiskierros" tai siinä mainitaan "Yksityinen ryhmä", aktiviteetti on yksityinen vain sinulle ja ryhmällesi. Verkkosivustomme aktiviteettisivulla näkyvässä "Tietoa tästä aktiviteetista" -kohdassa mainitaan myös "Yksityinen ryhmä".
Aktiviteetteja voidaan myös tarjota sekä yksityisinä että julkisina. Nissä tapauksissa "Tietoa tästä aktiviteetista" -kohdassa lukee "Yksityinen ryhmä saatavilla". Riippumatta siitä, varaatko aktiviteetin verkkosivustollamme tai sovelluksessamme, näet varausprosessin alussa, mikä vaihtoehtoista tarjotaan yksityisenä kierroksena.
Jotkut aktiviteettien tarjoajat ilmoittavat mahdollisen ryhmäkoon julkisille kierroksille. Jos ryhmäkoko on saatavilla, nämä tiedot löytyvät "Tietoja tästä aktiviteetista" -osiosta aktiviteettisivulta tai kierrosvaihtoehdon valinnan jälkeen.
Jos et löydä tarvitsemiasi tietoja ja olet jo varannut aktiviteetin, ota yhteyttä aktiviteetin tarjoajaan. Löydät heidän yhteystiedot kupongistasi.
Jos haluat tarkistaa, voitko ottaa lemmikkisi (esim. koiran) mukaan aktiviteettiin, tarkista aktiviteetin sivulla olevat kohdat "Ei sallittu" ja/tai "Hyvä tietää ennen lähtöä".
Jos verkkosivustollamme/sovelluksessamme ei ole lemmikkieläinkäytäntöä ja olet jo varannut aktiviteetin, ota yhteyttä aktiviteetin tarjoajaan. Löydät heidän yhteystietonsa varausvahvistuksestasi.
Jos haluat tarkistaa, sisältyykö aktiviteettisi hintaan ruokaa ja/tai juomia, tarkista se aktiviteettisivun kohdasta "Sisältää". Huomioithan, että lisätietoja löytyy myös "Hyvä tietää ennen lähtöä" -osiosta. Joissakin aktiviteeteissa lounas tai illallinen on valinnainen, ja ne voidaan valita joko lisäpalveluna ennen aktiviteetin lisäämistä ostoskoriin tai lisämaksuna maksuvaiheessa.
Jos haluat ilmoittaa ruokavaliota koskevat vaatimukset (kuten kasvissyöjä, vegaani, gluteeniton jne.), eikä sinua pyydetty tekemään sitä varausprosessin aikana, tai jos tarvitset lisätietoja, ota yhteyttä aktiviteetin tarjoajaan. Löydät heidän yhteystietonsa varausvahvistuksestasi.
Saat PDF-kupongin sähköpostitse, kun varauksesi on vahvistettu. Joillekin nähtävyyksille lähetämme aktiviteetin tarjoajan lipun (katso lisätietoja lipuista artikkelista "Lippujen aktivointi ja voimassaolo").
Kupongissasi on varaustietosi, päämatkustajan nimi ja muita tärkeitä tietoja, kuten nouto- tai tapaamispaikan sijainti, voimassaoloaika, mitä tarvitset mukaan aktiviteettiin ja aktiviteetin peruutusehdot. Lisäksi löydät kupongista PIN-koodin, jota tarvitset varauksesi peruuttamiseen tai siirtämiseen. Sekä aktiviteetin tarjoajan että GetYourGuiden yhteystiedot ovat myös kupongissa, jos tarvitset apua varaukseesi liittyen.
Useimmat aktiviteettien tarjoajat hyväksyvät sekä mobiilikupongit että tulostetut kupongit.
Jos aktiviteetin tarjoaja hyväksyy vain tulostetut tositteet, näet aktiviteettisivun kohdassa "Tietoja tästä aktiviteetista" kuvakkeen "Tulostettu kuponki vaaditaan".
Jos olet jo varannut aktiviteetin ja tarvitset tulostetun kupongin, löydät nämä tiedot kupongistasi.
Suurimmista osista aktiviteeteista annetaan välitön vahvistus, ja lähetämme kuponkisi automaattisesti osoitteesta do-not-reply@getyourguide.com heti oston jälkeen. Muista tarkistaa roskapostikansio, koska joskus sähköpostimme voivat päätyä sinne. Jos sinulla on GetYourGuide-tili, voit hallinnoida kuponkiasi myös varaussivun kautta.
Jotkut varaukset on vahvistettava aktiviteetin tarjoajan toimesta. Tällaisissa tapauksissa saat kuponkisi 48 tunnin sisällä ostosta. Tarkista "Tietoja tästä aktiviteetista" -osio aktiviteettisivulla nähdäksesi, jos valitsemasi aktiviteetti ei tarjoa välitöntä vahvistusta.
Saat mobiilikupongin napauttamalla "Varaukset"-välilehteä sovellusnäytön alareunassa. Napauta "Etkö löydä varaustasi?", syötä sähköpostiosoitteesi ja napauta "Lähetä koodi". Lähetämme sinulle vahvistuskoodin, jonka avulla voit tarkastella varaustasi ja mobiilikuponkejasi sovelluksessa.
Jos varauksesi on tehty väärällä sähköpostiosoitteella tai et muuten pääse käyttämään kuponkiasi, ota meihin yhteyttä alla olevan yhteydenottolomakkeen avulla. Jos sinulla on kiireellistä asiaa, ota meihin rohkeasti yhteyttä puhelimen tai chatin välityksellä. Yhteystietomme löytyvät tämän sivun alalaidasta.
Joissakin aktiviteeteissa GetYourGuide-kuponki on vaihdettava lippuun ennen aktiviteetin aloittamista.
Jos aktiviteettisi edellyttää kupongin vaihtoa lippuun, löydät lisätietoja itse kupongista. Kupongin yläosassa lukee "Tämä ei ole lippu. Tämä kuponki on vaihdettava ennen kuin aloitat aktiviteetin." Lisätietoja on kupongin kohdissa "Tapaamispaikka" ja "Tärkeää".
Jos et ole vielä tehnyt varausta, siirry aktiviteettisivun "Tietoja tästä aktiviteetista" -osioon. Jos vaihto on tarpeen, "Mobiililiput" ilmoittaa, että "kupongit on vaihdettava lippuihin". Tarkempia tietoja siitä, miten tämä toimii, on kohdassa "Tapaamispaikka", jonka löydät selaamalla sivua alaspäin.
Kun varauksesi on vahvistettu, lähetämme sinulle yleensä sähköpostitse GetYourGuide-logolla varustetun kupongin (lisätietoja kupongeista artikkelissa 'Varausvahvistus ja kuponki'). Joidenkin nähtävyyksien kohdalla lähetämme kuitenkin sinulle sähköpostitse varsinaisen lipun aktiviteetin järjestäjältä.
Tarkista lipun voimassaolotiedot ennen varausta "Tietoa tästä lipusta" -osiosta aktiviteettisivulta. Jos haluat lisätietoja siitä, missä aktivoida lippusi, tarkista tapaamispaikan kuvaus. Löydät lisätietoja myös "Hyvä tietää ennen lähtöä" -osiosta.
Kun olet varannut aktiviteetin, löydät nämä tiedot myös sähköpostitse lähettämästämme varausvahvistuksesta.
Ennen varausta
Akiviteetin tapaamispaikan tiedot löytyvät aktiviteettisivulta "Tapaamispaikka" -kohdassa.
Varauksen jälkeen
Aktiviteetin tapaamispaikka lukee kupongissasi.
Jos jokin asia jää epäselväksi, nopein tapa saada vastaus on ottaa yhteyttä aktiviteetin tarjoajaan. Löydät heidän yhteystiedot kupongistasi. Voimme myös ottaa yhteyttä aktiviteettien järjestäjään puolestasi, mutta ota huomioon, että tämä vie enemmän aikaa.
Voit ilmoittaa nouto-osoitteesi aktiviteettia varatessasi. Kassalla pyydämme sinua valitsemaan noutopaikan. Jos noutoa ei ole saatavilla kyseisestä paikasta, näet luettelon lähellä olevista vaihtoehdoista, joista voit valita.
Voit ilmoittaa nämä tiedot myös varausprosessin suorittamisen jälkeen. Jos päätät ilmoittaa noutopaikkasi myöhemmin, lähetämme sinulle muistutussähköpostin, joka sisältää linkin varaussivullesi, jossa voit päivittää nouto-osoitteesi varaukseesi.
Jos sinulla on noutoa koskevia kysymyksiä, ota yhteyttä suoraan aktiviteetin tarjoajaan. Löydät heidän yhteystietonsa kupongistasi.
Jos haluat nähdä aktiviteetin noutotiedot ennen varauksen tekemistä, siirry aktiviteettisivun "Tietoa tästä aktiviteetista" -osioon. Jos aktiviteetin tarjoaja tarjoaa noutopalvelun, näet kuvakkeen "Sisältää noudon" ja noutoalueen tiedot. Jos kuvaketta ei ole sivulla, aktiviteetilla on tapaamispaikka (tiedot siitä löytyvät aktiviteettisivun alareunasta), eikä noutoa yksittäisistä paikoista tarjota.
Jos olet jo varannut aktiviteetin, löydät noutotietosi kupongistasi. Näihin tietoihin kuuluu, noutaako aktiviteetin tarjoaja sinut aktiviteetin alkamisajankohtana vai ottavatko he sinuun yhteyttä noutoajan määrittämiseksi.
Näet aktiviteetin tapaamispaikan tai nouto- ja paluuosoitteen aktiviteettisivulla. Huomaathan, että mitään näistä ei voi muuttaa ennen varausta.
Jos olet jo varannut aktiviteetin, ota yhteyttä suoraan aktiviteetin tarjoajaan. Yhteystiedot löytyvät kupongistasi.
Tapaamispaikan, nouto- tai palautusosoitteen muuttaminen on aktiviteetin tarjoajan harkinnan mukaan, joten sitä ei voida taata. Muistathan, että jos he hyväksyvät pyyntösi, tämä muutos ei näy kupongissasi tai varauksen yhteenvedossa.
Jos myöhästyt tapaamispaikasta tai noutopaikasta, soita aktiviteetin tarjoajalle. Löydät heidän puhelinnumeronsa kupongistasi.
Jos aktiviteetin tarjoaja ei vastaa, ota meihin yhteyttä puhelimitse tai chatin kautta. Yhteystietomme löytyvät tämän sivun alalaidasta.
Tarkista ensin kuponkisi tapaamispaikan tiedot. Jos käytät sovellustamme, napauta "Näytä tapaamispaikka". Napauttamalla "Hae reittiohjeet", Google Maps avautuu reittiohjeineen tapaamispaikalle.
Jos et vieläkään löydä tapaamispaikkaa, soita aktiviteetin tarjoajalle. Löydät heidän puhelinnumeronsa kupongistasi.
Jos aktiviteetin tarjoaja ei vastaa, ota meihin yhteyttä puhelimitse tai chatin kautta.
Varmistathan, että olet oikeassa tapaamispaikassa tai noutopaikassa oikeaan aikaan. Tarkista myös varauksen yhteydessä antamasi puhelinnumero ja sähköpostiosoite sen varalta, jos aktiviteetin tarjoaja yrittänyt ottaa sinuun yhteyttä.
Koska kuljettajasi tai oppaasi ei ehkä ole merkitty GetYourGuide-logolla, yritä etsiä aktiviteetin tarjoajan nimi. Kumppanimme nimi on mainittu kupongissasi. Sovellusta käyttäessäsi napauta "Katso varauksen tiedot" ja vieritä alas kohtaan "Aktiviteetin tarjoajan tiedot".
Jos et edelleenkään löydä kuljettajaa tai opasta, soita aktiviteetin tarjoajalle. Puhelinnumero on heidän nimensä alla kupongissasi tai "Aktiviteetin tarjoajan tiedot" -osiossa sovelluksessamme.
Jos aktiviteetin tarjoaja ei vastaa, ota meihin yhteyttä puhelimitse tai chatin kautta. Yhteystietomme löytyvät tämän sivun alalaidasta.
Jos aktiviteettisi sisältää matkamuistoja (esim. valokuvia tai videoita), jotka ostit paikan päällä, mutta et ole vielä saanut niitä, tai jos kadotit henkilökohtaisen tavaran aktiviteetin aikana, otathan yhteyttä aktiviteetin tarjoajaan. Löydät heidän yhteystiedot kupongistasi.
Voit muuttaa varauksesi päivämäärää ja/tai aikaa syöttämällä varausnumeron sekä PIN-koodisi alla olevaan työkaluun. Löydät sekä varausnumeron että PIN-koodin kupongistasi.
Huomioithan, että kaikkien varausten ajankohtaa ei voi muokata. Löydät lisätietoa kupongistasi.
Jos haluat lisätä osallistujia varaukseesi, sinun on tehtävä uusi, erillinen varaus lisäosallistujille. Emme valitettavasti voi lisätä osallistujia jo tehtyyn varaukseen puolestasi, sillä turvallisuussyistä maksutietosi salataan täysin varausprosessin aikana.
Vaihtoehtoisesti voit peruuttaa varauksesi ja varata aktiviteetin uudelleen oikealla osallistujamäärällä. Tarkistathan kuitenkin ennen peruutusta varauksesi peruutusehdot ja että valitsemasi aktiviteetti on saatavilla uudelle osallistujamäärälle.
Jos haluat poistaa osallistujia varauksestasi, syötä alla olevaan työkaluun varausviitteesi ja PIN-koodisi. Löydät ne varausvahvistussähköpostistasi.
Muistathan aktiviteettisi peruutusehdot. Jotkin aktiviteetit vaativat minimimäärän osallistujia, eikä aktiviteettia välttämättä järjestetä pienemmällä osallistujamäärällä.
Tietyissä varauksissa aktiviteettien tarjoaja tarvitsee sinulta tietoja ennen saapumistasi. Tiedot voivat koskea esimerkiksi erityisruokavalioita, ikää tai hotellin osoitetta.
Ota yhteyttä suoraan aktiviteetin järjestäjään, jos haluat päivittää osallistujien tietoja. Löydät yhteystiedot kupongistasi.
Aktiviteetin tai lisävaihtoehtojen muuttaminen (esim. audio-oppaan tai jononohitusoikeuden lisääminen) on mahdollista vain peruuttamalla ja uudelleen varaamalla.
Ennen kuin aloitat peruutusprosessin ole hyvä ja tarkista, että tämänhetkinen varauksesi voidaan peruuttaa. Löydät peruutusta koskevat tiedot varausvahvistuksestasi.
Kun varauksesi on vahvistettu, voit ottaa yhteyttä aktiviteetin tarjoajaan suoraan puhelimitse tai sähköpostitse. Heidän yhteystietonsa ovat kupongissasi.
Sekä sinun että aktiviteetin tarjoajan sähköpostiosoite pidetään nimettömänä, koska sähköpostit toimitetaan väliaikaisten sähköpostiosoitteiden kautta. Tämä tarkoittaa, että voit käyttää tavallista sähköpostipalveluntarjoajaasi lähettääksesi ja vastaanottaaksesi viestejä aktiviteetin tarjoajalle ilman, että aktiviteetin tarjoaja näkee henkilökohtaista sähköpostiosoitettasi. Kaikki viestintä tilapäisten sähköpostiosoitteiden välillä tallennetaan, jotta voimme tukea sinua tarvittaessa.
Huomaa, että aktiviteetin tarjoajan väliaikainen sähköpostiosoite vanhenee 7 päivää aktiviteetin jälkeen. Jos tarvitset apua vielä sen jälkeen, ota meihin yhteyttä. Yhteystietomme löytyvät tämän sivun alalaidasta.
Arvostelut ovat loistava tapa antaa palautetta aktiviteettien tarjoajille ja auttaa muita matkailijoita valitsemaan unohtumattomia elämyksiä.
Huomaa, että arvostelujen tulee kuvastaa kokemustasi aktiviteetin aikana. Sen ei pitäisi arvioida GetYourGuiden varausprosessia tai palvelua.
Lähetämme sinulle sähköpostiviestin, jossa on linkki arvostelun lähettämiseen, aktiviteettia seuraavana päivänä.
Jos haluat peruuttaa varauksesi peruutusehtojen mukaisesti, käytä alla olevaa työkalua ja lisää varausviitteesi ja PIN-koodisi. Löydät ne kupongistasi.
Saat hyvityksen suoraan saman maksutavan kautta, jota käytit varauksen tekemiseen. Huomaa, että kestää vähintään 3–5 arkipäivää ennen kuin se näkyy kortillasi/tililläsi.
Vahvistamme peruutukset aina sähköpostitse. Tarkistathan roskapostikansiosi, jos et ole saanut vahvistusviestiä. Voit myös tarkistaa varauksesi statuksen varauksen yhteenvedosta tai Varaukset-sivulta (jos sinulla on GetYourGuide-käyttäjätili). Klikkaa sovelluksessamme "Varaukset"-sivun oikeassa yläkulmassa olevaa kohtaa "Historia".
Jos peruutit varauksesi peruutusehtojen mukaisesti, hyvityksesi käsitellään automaattisesti käyttämäsi maksutavan kautta. Sinun pitäisi nähdä hyvitys kortillasi/tililläsi 3–5 arkipäivän kuluessa.
Valtaosaan aktiviteeteistamme pätee 24h peruutusehdot. Tämä tarkoittaa, että peruessasi aktiviteettisi viimeistään 24 tuntia ennen aktiviteetin alkua saat automaattisesti täyden hyvityksen.
Löydät tarkemmat peruuttamista koskevat tiedot ja ehdot kupongistasi. Varaus voidaan joko hyvittää kokonaan, osittain tai sitä ei voida hyvittää, riippuen aktiviteetin tarjoajan käytännöistä. Kaikkien peruutettavissa olevien varausten peruutustakaraja lukee kupongissasi.
Yhteistyössä vakuutusyhtiömme Companjonin kanssa tarjoamme useita erilaisia peruutuspäivityksiä, jotka tarjoavat sinulle enemmän joustavuutta varauksesi peruuttamisessa: Peruutuspäivitykset antavat sinulle mahdollisuuden peruuttaa varauksen mistä tahansa syystä peruutuspäivityksen voimassaoloaikana varatun aktiviteetin osalta korvaussummaa vastaan.
Kun varaat aktiviteetin, käytettävissä oleva peruutuspäivitys määräytyy aktiviteetin peruutusehtojen mukaan. Tämä päivitysvaihtoehto ja sen kesto ilmoitetaan kassalla ennen ostamista, ja se mainitaan jäsenyyden tiedot -otsikon alla jäsenyystodistuksessasi ostamisen jälkeen. Jos aktiviteettia ei esimerkiksi voi peruuttaa hyvitystä vastaan, voit valita peruutuspäivityksen, jonka avulla voit peruuttaa aktiviteetin enintään 24 tuntia ennen sen alkamista ja saada täyden korvauksen, joka sisältää sekä varauksen arvon että päivityskustannukset.
Huomaathan, että peruutuspäivityksen lisääminen on mahdollista vain niille henkilöille, jotka ovat varaushetkellä Euroopan talousalueella (ETA). Tätä päivitystä tarjotaan, jos varauksesi täyttää käyttöehdoissa esitetyt kelpoisuusehdot. Muista, että voit ostaa päivityksen vain kassalla, kun teet varauksen.
Voit tutustua käyttöehtoihin täällä:
Jos olet ostanut peruutuspäivityksen ennen 18. syyskuuta 2023, tutustu varausvahvistuksen mukana toimitetun sähköpostin liitteenä oleviin asiakirjoihin.
Jos haluat peruuttaa varauksesi, katso lisätietoja artikkelista "Peruuta varaus".
Jos haluat pitää varauksesi, mutta peruuttaa peruutuspäivityksen, sinun on peruutettava varauksesi ja varattava aktiviteetti uudelleen ilman päivitystä.
Jos haluat poistaa yhden tai useamman osallistujan, ota meihin yhteyttä. Yhteystietomme löytyvät tämän sivun alalaidasta.
Siinä epätodennäköisessä tapauksessa, että aktiviteetin tarjoaja joutuu peruuttamaan aktiviteettivarauksesi, teemme parhaamme tarjotaksemme sinulle vaihtoehtoisen päivämäärän tai ajan. Jos vaihtoehtoista aktiviteettia ei ole saatavilla tai jos se ei ole soveltuva, hyvtitämme varauksesi kokonaisuudessaan.
Jos olet saanut meiltä peruutuksen vahvistavan sähköpostin, hyvityksesi käsitellään automaattisesti saman maksutavan kautta, jota käytit aktiviteetin varaamiseen. Sinun pitäisi nähdä se kortillasi 3–5 arkipäivän kuluessa.
Jos aktiviteetin tarjoaja ilmoitti sinulle peruutuksesta, etkä ole saanut meiltä peruutusvahvistusviestiä, ota meihin yhteyttä alla olevan lomakkeen avulla.
Koska olemme verkossa toimiva varausjärjestelmä, koko varaus- ja maksuprosessi on suoritettava joko verkkosivustollamme tai sovelluksessamme. Voit valita useista eri maksutavoista:
- Luotto- tai pankkikortti (VISA, mastercard, maestro, American Express, JCB, Discover ja Bancontact)
- PayPal
- Google Pay
- Apple Pay
- Klarna
- Sofort
- iDEAL
- Varaa nyt, maksa myöhemmin
Huomaa, että käytettävissä olevat maksutavat voivat riippua valitsemastasi valuutasta tai maasta. Näet kaikki käytettävissäsi olevat maksutavat varausprosessin aikana.
Varaa nyt ja maksa myöhemmin -toiminnon avulla voit varata aktiviteettisi tänään ja maksaa joustavasti sinulle sopivana ajankohtana.
Heti kun olet tehnyt varauksen, lähetämme varausvahvistuksen sinulle sähköpostitse. Voit maksaa milloin tahansa viimeistään 72 tuntia ennen aktiviteetin alkamista, jolloin luottokorttiasi veloitetaan automaattisesti. Jos varaat useita aktiviteetteja samaan aikaan, sinulta veloitetaan kaikista aktiviteeteista kerran 72 tuntia ennen ensimmäisen aktiviteetin alkamista. Kun maksu on suoritettu, saat toisen sähköpostin, jossa on kuponkisi.
Huomaa, että aktiviteetit on varattava vähintään 72 tuntia etukäteen, eikä lahjakoodeja voi lunastaa tätä maksutapaa käytettäessä. Tämän lisäksi aktiviteetin on tarjottava maksuton peruutus ja välitön vahvistus. Voit nähdä, sisältääkö aktiviteetti Varaa nyt ja maksa myöhemmin -ominaisuuden aktiviteettisivun kohdassa "Tietoja tästä aktiviteetista".
Voit syöttää lahja- ja tarjouskoodit kassalla. Kun olet lisännyt henkilötietosi, näet oikealla puolella "Tilausyhteenvedon". Alareunassa, aivan "Välisumma" -kohdan yläpuolella, on linkki, jossa lukee: "Syötä lahja- tai tarjouskoodi." Klikkaa sitä ja lisää 12-numeroinen koodisi. Klikkaa sitten "Lunasta."
Jos sinulla on ongelmia henkilötietojesi (nimi, sähköpostiosoite, puhelinnumero) ilmoittamisessa, kokeile seuraavaa:
Tarkista, että olet syöttänyt kaikki henkilötietosi oikein, ja yritä siirtyä seuraavaan vaiheeseen uudelleen.
- Kokeile käyttää eri selainta ja/tai GetYourGuide-mobiilisovellusta.
- Listaa aktiviteetti toivelistalle ja yritä myöhemmin uudelleen.
Jos sinulla on ongelmia maksutietojen antamisen jälkeen, katso lisätietoja artikkelista "En voi lähettää henkilökohtaisia tietojani. Mitä teen?".
Jos sinulla on ongelmia maksutietojen antamisessa (kortin nimi, kortin numero jne.), kokeile seuraavaa:
- Tarkista, että olet syöttänyt kaikki maksutiedot oikein, ja yritä maksua uudelleen.
- Kokeile käyttää eri selainta ja/tai GetYourGuide-mobiilisovellusta.
- Valitse toinen maksutapa.
- Lisää aktiviteetti toivelistallesi ja yritä myöhemmin uudelleen.
Jos yrität maksaa kortilla, varmista myös, että korttisi on hyväksytty sekä kansainvälisiä että verkko-ostoksia varten. Voit tarkistaa tämän verkkopankkiasetuksistasi tai ottamalla suoraan yhteyttä pankkiisi. Tarkista myös, että pankkisi ei estä maksua muiden maksuturvakäytäntöjen vuoksi.
Jos sinulla on ongelmia henkilökohtaisten tietojesi antamisen jälkeen, katso lisätietoja artikkelista "En voi lähettää henkilökohtaisia tietojani. Mitä teen?".
Jos peruutat varauksen peruutusehtojen mukaisesti, hyvityksesi käsitellään automaattisesti saman maksutavan kautta, jota käytit aktiviteetin varaamiseen. Sinun pitäisi nähdä se tililläsi 3–5 työpäivän kuluessa.
Jos varauksesi ei toteudu suunnitellusti tai et ole tyytyväinen kokemukseesi ja haluat pyytää hyvitystä, käytä alla olevaa lomaketta kertoaksesi syyn tai syyt. Nämä hyvityspyynnöt arvioidaan tapauskohtaisesti.
Siinä epätodennäköisessä tapauksessa, että aktiviteetin tarjoajan on peruutettava varauksesi, sinulla on aina oikeus täyteen hyvitykseen. Jos olet saanut meiltä peruutuksen vahvistavan sähköpostin, hyvityksesi käsitellään automaattisesti saman maksutavan kautta, jota käytit aktiviteetin varaamiseen. Sinun pitäisi nähdä se tililläsi 3–5 työpäivän kuluessa.
Jos aktiviteetin tarjoaja ilmoitti sinulle suoraan peruutuksesta, etkä ole saanut meiltä peruutusvahvistusviestiä, ota meihin yhteyttä alla olevan lomakkeen avulla.
Hyvityksen käsittelyyn kuluva aika riippuu käytetystä maksutavasta ja valuutasta.
Jos haluat nähdä hyvityksesi tilan, käytä alla olevaa työkalua lisäämällä viitenumerosi ja PIN-koodisi. Jos hyvitys on maksettu, näet alla useimpia maksutapoja koskevan Acquirer Reference Number (ARN) -numeron. Maksupalveluntarjoajasi voi käyttää tätä hyvityksen seurantaan.
Tarkistathan hyvityksen saapuneen saman maksutavan kautta, jota käytit varauksen yhteydessä. Jos et löydä hyvitystäsi, ota meihin yhteyttä alla olevan lomakkeen avulla.
Hintatakuumme takaa, että saat aina verkon parhaan hinnan. Se on voimassa vain, kun sama aktiviteetti tarjotaan täsmälleen samoin ehdoin: esim. sijainti, osallistujien lukumäärä, saatavuus ja kattavuus.
Voit käyttää alla olevaa yhteydenottolomakettamme lähettääksesi linkin verkkosivustolle, joka tarjoaa aktiviteettiasi halvemmalla. Tarkistamme, täyttääkö se käytäntömme, ja hyvitämme harkinnan mukaan hintaeron tarvittaessa. Varmista, että hinta, aktiviteetin nimi tai aktiviteetin tarjoajan nimi ovat selvästi näkyvissä.
Huomaa, että hintatakuu ei kata alennuksia, joihin saatat olla oikeutettu muilla verkkosivustoilla.
GetYourGuide-lahjakortteja voi ostaa verkkosivuiltamme, ja niiden arvo on helposti säädettävissä. Jos haluat vaihtaa valuutan, jossa lahjakortti on myönnetty, napsauta sivun yläreunassa olevaa valuuttasymbolia. Voit myös jättää henkilökohtaisen viestin onnekkaalle vastaanottajalle.
Lahjakorttimme lähetetään sähköpostitse ja ne ovat tulostettavissa. Lahjakortin saaja voi sitten käyttää lahjakortissa ilmoitettua koodia varatakseen yhden tai useamman valitsemansa elämyksen.
Lahjakortit ovat voimassa 3 vuotta ostopäivästä.
Voit tarkistaa lahjakoodisi arvon ja voimassaolon alla olevan työkalun avulla. Voimassaolon pidentäminen on mahdollista alle kuuden kuukauden kuluessa päättyville lahjakoodeille.
Huomaathan, että yrityslahjakoodien voimassaoloaikaa ei ole mahdollista pidentää.
Voit peruuttaa markkinointisähköpostiemme tilauksen klikkaamalla "Peruuta"-linkkiä uutiskirjeen alalaidassa, tai päivittämällä tilisi tiedot sovelluksessa alla olevia ohjeita käyttäen:
- Kirjaudu tilillesi sivun oikeassa yläkulmassa.
- Valitse "Asetukset".
- Valitse "Ilmoitukset" selaimessa tai klikkaa sovelluksessa kirjekuoren kuvaa.
- Mene "Arvostelut", "Suositukset" ja "Matkavinkit ja tarjoukset" -kohtiin. Klikkaa "Sähköposti"-asetus pois päältä.
- Klikkaa "Tallenna" peruuttaaksesi tilauksen.
Huomaathan, että tiliä koskevien tukisähköpostien peruuttaminen ei ole mahdollista. GetYourGuide käyttää yhteystietojasi muun muassa vahvistussähköpostien ja varaustasi koskevien tärkeiden tietojen päivittämiseen.
Jos et voi peruuttaa tilausta edellä mainituilla tavoilla tai jos saat edelleen markkinointisähköposteja tilauksen peruuttamisen jälkeen, ota meihin yhteyttä alle olevan lomakkeen avulla:
Voit poistaa GetYourGuide-tilisi ja henkilötietosi milloin tahansa.
Lähetä tietojen poistopyyntö alla olevalla yhteydenottolomakkeella:
GetYourGuide on verkkokauppa, josta voit varata retkiä, nähtävyyksiä ja lukemattomia muita aktiviteetteja ja elämyksiä seuraavalle lomallesi tai viikonloppumatkallesi. Teemme yhteistyötä valikoitujen aktiviteettien tarjoajien kanssa ympäri maailmaa. Aktiviteettien tarjoajat ovat niitä, jotka järjestävät aktiviteetteja.
Voit varata aktiviteetteja verkossa käyttämällä verkkosivustoamme tai sovellustamme. Saat kuponkisi sähköpostitse.
Tarjoamme erilaisia unohtumattomia matkakokemuksia. GetYourGuiden valikoima koostuu sisäänpääsylipuista, kuljetuksista, kaupunkikorteista, opastetuista kierroksista, hop-on hop-off -matkoista, vesiurheiluaktiviteeteista, päiväretkistä ja monipäiväisistä matkoista tuhansissa kohteissa ympäri maailmaa.
Emme tarjoa matkapaketteja, lentoja tai viisumitukea. Majoitus voidaan tarjota vain osana monipäiväistä aktiviteettia.
Oletko kierrosjärjestäjä, palveluntarjoaja tai toimittaja? Ota meihin yhteyttä oman tukisivusi kautta.
Tämän seurauksena vastausajoissamme voi olla tilapäinen viive.
Jos sinulla on avoimia tiedusteluja, pyydämme sinua välttämään ylimääräisten seurantaviestien lähettämistä.
Teemme kaikkemme palataksemme sinuun mahdollisimman nopeasti.
Pahoittelemme tästä mahdollisesti aiheutuvaa vaivaa ja kiitämme ymmärryksestäsi ja kärsivällisyydestäsi, kun pyrimme parantamaan tukikokemustasi.